Jūrmalas domes jaunā caurlaižu kārtība – virkne likumu pārkāpumu!

Jūrmalas Ziņas

, Bizness

Kaspars Muižnieks, “Rīgas Taksometru parks” AS valdes priekšsēdētājs, LPPA biedrs

Kā sniegs uz galvas!

Tieši tik pēkšņi un negaidīti saņēmām ziņu, ka no 2017. gada 1. aprīļa par iebraukšanu Jūrmalā ikvienam taksometram jāmaksā iebraukšanas maksa! Varam izvēlēties – vai nu par katru braucienu papildus 2 eiro, vai iebraukšanas maksu vispārējā kārtībā 31 eiro mēnesī vai 107 eiro gadā katrai transporta vienībai, kas veic pasažieru pārvadājumus ar taksometriem, kam nav izpirktas Jūrmalas licences kartītes.

Ar izpratni jau sen esam pieņēmuši to, ka licences kartītes mēneša izmaksas Jūrmalā sasniedz maksimumu valstī – 22.39 eiro. Tas ir dārgāk kā Rīgā (17,07 eiro), Mārupē (Lidostas teritorijas faktors) un citviet Latvijā.

Jo, lai nodrošinātu ērtu pakalpojuma sniegšanu klientam, ikvienam taksometra šoferim (izņemot tos 13 , kuriem ir izsniegta licences kartīte pakalpojuma sniegšanai Jūrmalā) ir jābūt gataviem norēķināties par nepieciešamību nogādāt pasažierus īpašajā zonā – Jūrmalā.

Ņemot vērā to, ka taksometru maksimālā tarifu likme ir ierobežota ar pašvaldību saistošajiem noteikumiem, oficiāli maksu par iebraukšanu Jūrmalā no pasažiera iekasēt nav likumīgi iespējams. Ja uzņēmums nav apgādājis savus transporta līdzekļus ar ilgtermiņa iebraukšanas atļaujām, vienreizējā iebraukšanas caurlaide jāmaksā taksometra šoferim no savas kabatas.

“Rīgas Taksometru parkā” AS kopā ik dienu pasažieru pārvadājumus veic 200 transporta vienību. Tas nozīmē, ka uzņēmumam papildus ik mēnesi ir jārēķinās ar neplānotām izmaksām, kas pārsniedz 6 000 eiro.

Otrs variants – lētāk ir atsaukties Jūrmalas domes ciniskam aicinājumam attīstīt taksometru pakalpojumu sniegšanu Jūrmalas pilsētā, ko tā izteikusi informatīvajā vēstulē nozares organizācijām par 2017. gada 12. janvāra saistošo noteikumu Nr. 1 stāšanos spēkā un iegādāties licences kartītes visiem taksometriem. Tad šī summa ir vairs “ tikai” 4478 eiro mēnesī. Tomēr jāatzīst, ka šādas licences kartītes pieprasa izpirkt savās teritorijās ikkatra pašvaldība. Un to ir 119!

Pie kam Jūrmalas domes dedzīgā vēlme iespējami ātrāk un vairāk iekasēt pašvaldības budžetā papildus līdzekļus, ir novedusi pie klajiem likumu pārkāpumiem. Proti – tiek ignorēta Auto pārvadājuma likuma 35. panta 2. punkta norma. Tā paredz tiesības vieglo taksometru pārvadātājiem, kas ir saņēmuši speciālo atļauju (licenci) nogādāt pasažieri uz jebkuru citu vietu ārpus teritorijas, kurā darbojas šī atļauja.

Esam griezušies Latvijas Pasažieru Pārvadātāju asociācijā (LPPA) pēc padoma un palīdzības, kā risināt šo Jūrmalas domes neremdināmās alkatības izpausmes radīto stresu uzņēmumā un kārtējo šoku biznesa finanšu struktūrā.

LPPA savukārt ir uzsākusi aktīvu saziņu ar LR Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM). Ministrija ir izrādījusi pretimnākšanu un ieinteresētību problēmas risināšanā.

Likums Par pašvaldībām 45. pantā paredz kārtību, kādā veicama šādu noteikumu saskaņošana ar VARAM, pirms tie stājas spēkā: dome savus saistošos noteikumus un to paskaidrojumus nosūta atzinuma sniegšanai VARAM, kura ne vēlāk kā mēneša laikā no to saņemšanas, izvērtē pašvaldības pieņemto saistošo noteikumu tiesiskumu un nosūta pašvaldībai attiecīgu atzinumu utt.

Mēs būtu patiesi vīlušies, ja izrādītos, ka šāds saskaņojums ir panākts par labu Jūrmalas domei un ķīlnieku lomā nu ir ne vien vieglo taksometru pakalpojumu sniedzēji, bet arī operatīvie dienesti – ugunsdzēsēji, policisti un citi šajā naudaskāres virpulī ierautie.

Jāatzīst, ka nekad līdz šim nav noticis tā, ka līdzīga satura pašvaldības saistošie noteikumi tiktu pieņemti bez rūpīgas diskusijas ar iesaistītajām pusēm.

Šoreiz tiešām – kā sniegs uz galvas! Esam nostādīti fakta priekšā – maksā! Vai arī… maksā!

One Comments

  • Kaugurnieks 12 / 04 / 2017 Reply

    Bez nodevas samaksas un bez caurlaides īpaša režīma zona Jūrmalā var iebraukt:

    ● transportlīdzekļi, kas pielāgoti vadītājam invalīdam;

    ● operatīvie transportlīdzekļi;

    ● avārijas un specializēto dienestu transportlīdzekļi;

    ● ārvalstu diplomātiskā korpusa transportlīdzekļi;

    ● valsts policijas, Valsts robežsardzes, Nacionālo bruņoto spēku, Nodrošinājuma pavēlniecības, Saeimas, Ministru kabineta, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja un Prokuratūras īpašumā vai turējumā esošie transportlīdzekļi;

    ● Jūrmalas pilsētas pašvaldības iestāžu īpašumā vai turējumā esošie transportlīdzekļi.

Atbildēt