Plāno meklēt risinājumu motorlaivu vadītāju-ātrumpārkāpēju problēmai Daugavā

Jūrmalas Ziņas

, Latvija

Plānots meklēt risinājumu motorlaivu vadītāju-ātrumpārkāpēju problēmai Daugavā, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Jūras administrācijā.

Administrācijā šodien, kā katru gadu pirms sezonas sākuma, uz tikšanos bija aicināti pasažieru kuģīšu, kas kursē galvenokārt pa Daugavu un galvaspilsētas kanālu, īpašnieki. Sanāksmē piedalījās arī pārstāvji no Rīgas domes, pašvaldības policijas un Krasta apsardzes dienesta.

Tikšanās laikā kuģu īpašnieki vairākkārt aktualizēja jautājumu par to, ka, kaut gan Daugavā kuģu ceļā ir izveidotas ātruma ierobežojuma zīmes, pārgalvīgie kuteru un motorlaivu vadītāji netiek sodīti. Ātrumpārkāpēju saceltie viļņi nopietni apdraud kuģošanas drošību – pietauvotie pasažieru kuģi tiek dauzīti pret piestātni, savukārt kustībā esošajiem kuģiem jāmēģina izvairīties no viļņiem. Sarunas laikā tika noskaidrots, ka pašvaldības policijai nav aprīkojuma, kas ļautu noteikt peldlīdzekļa braukšanas ātrumu.

Jūras administrācijas Kuģošanas drošības departamenta direktors Raitis Mūrnieks solīja sazināties ar ostas kapteiņdienesta un ostas policijas pārstāvjiem, lai noskaidrotu, kā normalizēt situāciju.

Sanāksmē Rīgas domes pārstāvis norādīja, ka šogad – atšķirībā no iepriekšējiem gadiem – jau laikus rīkota izsole par piestātņu iznomāšanu. Interese gan esot tikai par piestātnēm, kas atrodas pilsētas centra pusē abpus Akmens tiltam un starp Akmens un Vanšu tiltu, savukārt uz piestātnēm pie Spīķeru promenādes, Zaķusalā un Pārdaugavas pusē pretendentu neesot. Kuģu īpašnieki tika aicināti novērst kuģu tauvošanu pie krasta nostiprinājumu margām, kā arī atkritumu izgāšanu piestātnēs.

Jūras administrācijas speciālisti atgādināja par nepieciešamo drošības aprīkojumu – uz kuģiem jābūt mūsdienu prasībām atbilstošām glābšanas vestēm, taču uz vairākiem kuģiem vēl saglabājušās novecojušās glābšanas jostas, ar kurām daudzi pasažieri pat nemāk apieties. Nepieciešamas arī atbilstošas bērnu vestes, nevis tikai izmēra ziņā mazākas pieaugušo vestes. Savukārt glābšanas plostiem jābūt sertificētiem.

Tāpat tika atgādināts, ka uz visiem kuģiem jābūt radiostacijām, kas aprīkotas ar DSC (ciparu selektīvā izsaukuma) pogu, ideālā gadījumā – arī ar GPS sistēmu. Katrai radiostacijai nepieciešams Elektronisko sakaru direkcijā piešķirts individuāls numurs. Taču, pats galvenais, kuģa apkalpei jāmāk ar radiostaciju apieties.

Jūras administrācijā Kuģošanas drošības inspekcijas vadītājs Artūrs Ošs uzsvēra, ka visām kuģu apkalpēm jāzina, kā rīkoties ārkārtas situācijās – sākot ar iespējamu teroristu uzbrukumu un beidzot ar draudiem, ko var radīt alkohola vai narkotiku reibumā esoši pasažieri.

Atbildēt