Šis ir stāsts par manu paaudzi! Mūs pēta! Uz mums izmēģina! Aizraujoši!

Millenium paaudze
Par millenium jeb Y paaudzi mārketingā dēvē patērētājus, kuru vecums ir robežās no 18 līdz 35 gadiem (iepriekšējo dēvē par X paaudzi). Y paaudzes pārstāvis var būt gan kāds pēdējo klašu skolnieks ar vecāku piešķirtu kabatas naudas, gan veiksmīgs biznesmenis vai vientuļš tēvs ar mazuli. Vai viņus visus likt vienā patērētāju grupā?

Bijušais RPA mārketinga stratēģijas vadītājs Deivids Mizers: “Uzskatu, ka tas ir pat nedaudz aizskaroši, ka mēs vadāmies pēc zināmām klišejām, izvērtējot noteiktas patērētāju grupas. Millenium paaudze nav viendabīga masa un nevajadzētu visu šos cilvēkus vienkopus likt vienā “groziņā””.

Stereotipi

It visa Y paaudze iedalāma vienā kopējā patērētāju grupā, un šīs grupas stereotipi ir sekojoši: “pērtiķīši-podziņspaidītāji”, kuru galvas dzīvo sociālajos tīklos un viedtālruņu aplikācijās. Tiek uzskatīts, ka viņus pievelk viss jaunais un progresīvais, tāpēc zīmola izvēlē viņi dos priekšroku tām kompānijām, kuras papildus visam citam arī rūpējas par sabiedrības labklājību kopumā. Viņu prioritāte – zīmola autentiskums.

Tieši šī – zīmola autentiskuma lielā nozīme atšķir Y-iešus no citām patērētāju grupām, kuras tik ļoti neuztrauc tas, vai produkts ir oriģināls vai viltots pakaļdarinājums. Kā noskaidrots nesen veiktajā kompānijas “First The Trousers Then The Shoes Inc.” pētījumā, Y paaudzes patērētāji ar zīmoliem vēlas komunicēt sociālo tīklu vidē Facebook, Twitter un Instagram.

Faktu, ka stereotipi par Y-iešiem bieži vien ir pārspīlēti un neatbilst patiesībai, noskaidrojuši arī vēl cita pētījuma veicēji, kuri analizējuši datus no 76 veiksmīgām reklāmas kampaņām ASV un Kanādā. Šajās reklāmas kampaņās patērētājus iedalīja pēc nacionalitātes, dzīvesvietas un hobija, ar kuru tie ir aizrāvušies.

Samaziniet, nevis paplašiniet savu mērķauditoriju

Katrs Y paaudzes pārstāvis ir unikāla personība ar savām un no citiem indivīdiem atšķirīgām īpašībām. Tāpēc zīmoliem ir jāpievērš uzmanība individualitātes jautājumiem, nevis jāvadās pēc statistiskā vairākuma rādījumiem. Ir kāds reāls piemērs no dzīves par to, ka šāda prakse pastāv un iedalījums ar nosaukumu “millenium paaudzes klienti” tiek tiešām tiek lietots mārketinga stratēģijas plānošanā. Kāds meksikāņu grilu restorānu tīkls Chipotle, balstoties uz millenium paaudzes klientu pētījuma rezultātiem, pilnībā atteicies un no savas ēdienkartes izņēmis ĢM produktus un tādā veidā sadārdzinājis izejvielu cenas. Prese tikai pielej uguni šo stereotipu kultivēšanā ar šādiem rakstiem: “5 efektīvi mārketinga veidi, kā pārdot produktu millenium paaudzei” (raksta portāls Mashable). Vai arī šāds piemērs no Hubspot: “8 ieteikumi mārketologiem darbā ar millenium paaudzi”. Šādi populistiski raksti paši kalpo kā mārketinga paņēmieni un profesionāļiem tas būtu jāsaprot.

Efektīvāk ir “šaut” pa klientiem, kuriem ar jūsu zīmolu ir līdzīgi uzskati, iedalīt tos labāk subkultūrās. Tā būs vieglāk radīt saistošu un interesantu saturu, kurš viegli kāps pāri paaudžu robežām. Saturu ar autora rokrakstu un īstām emocijām. Kā piemēru gribas pieminēt Snapchat zvaigzni DJ Khaled’s, kurš pats nav millenium paaudzes pārstāvis, bet to vidū ir ļoti populārs. Ir vēl daudzi citi veiksmīgāki piemēri, kuri salauž paaudžu atšķirības ar kvalitatīviem satura piedāvājumiem. Ja izdodas ekrānā parādīt reālas, cilvēciskas emocijas – tās sapratīs gan jauns, gan vecs, bagāts un nabags. Tieši šādā veidā kāds apģērbu ražotājs Wren iekaroja savu klientu sirdis. Šajā reklāmā jaunieši pirmoreiz savā mūžā skūpstījās.

Paldies par informāciju 7G!

Atbildēt